معامله خودکار و معامله دستی

در این مقاله، معامله خودکار در مقابل معامله دستی را بررسی می­کنیم. در حالی که معاملات دستی تقریباً خیلی طولانی ­تر بوده است، معامله خودکار در حال حاضر به راحتی در دسترس معامله­ گران خرده فروشی است که فقط به بحث در مورد بهترین سبک را شدت بخشیده است. بیایید کمی به عمق هر دو فرو برویم!

معامله دستی

معامله دستی چیست؟

معاملات دستی محلی است که یک معامله­ گر در مورد زمان خرید یا فروش دارایی تصمیم می­گیرد و سپس معاملات خود را از طریق سفارشات بازار یا سفارشات در حال انتظار انجام می­دهد. معامله­ گر دستی هم­چنین ممکن است ابتدا بازارهای مختلفی را پویش کند تا در واقع فرصتی را قبل از تصمیم گیری برای اقدام پیدا کند. در اصل، بیش­تر کار، توسط معامله­ گر انجام می­شود که به این معنی است که خروجی آن­ها فقط به خوبی ورودی آن­ها است.

به عنوان مثال، یک معامله گر فارکس کوتاه مدت ممکن است صبح را برای جستجوی ترکیبی از رویدادهای معاملات فنی با استفاده از اندیکاتورها و انواع دیگر تجزیه و تحلیل، پویش کند. سپس آن­ها ممکن است یا سفارش خرید یا فروش خود را بدهند یا یک لیستی از پیگیری­ ها درست کنند و هشدارهایی تنظیم کنند تا وقتی قیمت دارایی به سطح قیمتی رسید که آن را به عنوان خرید یا فروش در نظر گرفتند به آن­ها اطلاع دهند.

سپس معامله­ گر می­تواند با ثبت سفارش خود تصمیم به خرید یا فروش بگیرد. برخی از معامله­ گران هم­چنین ممکن است ترجیح دهند خود معاملات را با stop loss پیش ببرند و همزمان با حرکت بازار با آن­ها، سطح سود را به دست آورند. در معاملات دستی، این معامله­ گر است که باید همه تصمیمات را بگیرد و اقدام کند.

معامله خودکار چیست؟

معامله خودکار جایی است که یک الگوریتم از پیش برنامه ­ریزی شده براساس تصمیماتی که در کد آن نوشته شده است، در مورد خرید و فروش و زمان تصمیم­گیری می­کند. یک معامله­ گر، برنامه نویس یا “quant” ممکن است استراتژی دستی خود را کدگذاری کند، بنابراین در صورت وقوع برخی قوانین یا رویدادها، الگوریتم به طور خودکار معاملات را انجام می­دهد.

به عنوان مثال، یک معامله گر فارکس کوتاه مدت ممکن است یک برنامه نویس را استخدام کند تا استراتژی معاملات دستی خود را به یک استراتژی معامله خودکار تبدیل کند. بعد از چند آزمایش، آن­ها ممکن است متوجه شوند شرایط بسیار شل یا سختگیرانه است. پس از یک دوره بهینه سازی، معامله­گر ممکن است از الگوریتم خود راضی باشد و سپس با استفاده از یک حساب معاملاتی آزمایشی، برود و آن را آزمایش کند. حتی هنگام عملیاتی شدن، معامله گر ممکن است قبل از تخصیص سرمایه بیش­تر، آن را در یک حساب کوچک آزمایش کند.

این یک تفاوت قابل توجه برای کسانی است که معتقدند قوانین معامله دستی آن­ها در یک سیستم معامله خودکار کار می­کند. معامله گران خودکار موفق، به طور مداوم سیستم­ های خود را به آرامی آزمایش، بهینه­ سازی و توسعه می­دهند. در این شرایط، معامله گر نیازی به حضور در آن­جا ندارد تا معامله را پیدا کند یا معامله را انجام دهد. آن­ها می­توانند زمان بیش­تری را برای بهینه­ سازی سیستم ­های معاملاتی خود و ساخت بیش­تر وقت بگذارند.

و بهترین نرم ­افزار معامله خودکار موجود چیست؟ خوب، یکی از محبوب­ترین پلت فرم­ ها برای معامله خودکار و معامله دستی MetaTrader است. امروز می­توانید آن را به صورت رایگان دانلود کنید و تمام ویژگی­ های آن را برای معامله در چندین کلاس دارایی کشف کنید!

معامله خودکار در مقابل معامله دستی

هنگام تصمیم­ گیری در مورد این­که در واقع کدام شیوه معاملاتی بهترین است، عوامل مختلفی مانند تجربه، زمان، منابع موجود و موارد دیگر در این زمینه دخیل هستند. در زیر لیستی از جنبه­ های مثبت برای هر نوع سبک معامله آورده شده است:

جنبه­ های مثبت معامله­ گر خودکار

  • احساسات را به طور کامل از تصمیمات معاملاتی حذف می­کند. بیش­تر معامله­ گران جدید هنگامی که معاملاتی داشته باشند که در آن شکست خورده ­اند، به سادگی تلاش می­کنند تا یک استراتژی معامله خود را ادامه دهند، بنابراین هرگز به یک مجموعه معاملات ثابت دست پیدا نمی­کنند تا اجازه دهند یک برتری آماری به نفع آن­ها باشد. معامله خودکار این احساس را از بین می­برد زیرا ربات معاملاتی می­تواند معاملات شما را بدون هیچ گونه احساسی انجام دهد.
  • در این سبک معامله، معامله­ گران می­توانند مجموعه­ ای از سیستم­ های مختلف را برای پوشش دادن شرایط مختلف بازار ایجاد کنند تا سطح متنوعی در رویکرد خود فراهم شود. از آن­جا که این الگوریتم می­تواند تمام معاملات تاریخی قبلی را نیز نشان دهد، معامله­ گران می­توانند به سرعت تشخیص دهند که آیا سیستمی از نظر تاریخی کار کرده است یا خیر و یا آمار مفیدی را برای درک این­که چه زمانی در آینده متوقف       می­ شود (مانند بیش از حد ضررهای متوالی تاریخی و غیره) به دست می­آورند.
  • معامله­ گران جدید می­توانند با یک حساب آزمایشی شروع به کار کنند تا استراتژی­ های مختلف موجود را به صورت رایگان آزمایش کنند یا از محل MetaTrader Market خریداری کنند. این یک روش مفید برای دیدن این است ­که آیا معامله خودکار در واقع برای آن­ها مناسب است یا خیر.

معایب معامله گر خودکار

  • گذشته، آینده را تضمین نمی­کند. صرف این­که یک سیستم قبلاً کار کرده است، به این معنی نیست که در آینده کار خواهد کرد. شرایط بازار، نوسانات بازار، روندها و غیره تغییر می­کند.
  • برای معامله­ گران خودکار بسیار آسان است که سیستم خود را بیش از حد بهینه کنند و معیارها را تغییر دهند تا نتایج قبلی خود را خارق العاده نشان دهند. این مسئله بین معامله­ گران خودکار به عنوان “اتصالات منحنی” شناخته می­شود و این یک مسئله بسیار رایج است. در حالی که معامله گران ممکن است بهترین متغیرها را برای سیستم خود در داده ­های تاریخی پیدا کنند، اما این در مورد داده ­های قیمت آینده معنی ندارد.
  • استخدام یک برنامه نویس برای کمک به کدگذاری استراتژی معاملاتی هزینه دارد. هرگونه بهینه سازی یا تغییر نیز ممکن است برای بررسی و اصلاح، نیاز به هزینه بیش­تری داشته باشد. گزینه دیگر این است که معامله گران یاد بگیرند که چگونه خودشان کدگذاری کنند که برای اکثر موارد یک مشکل دیگری است.
  • از طریق پلت فرم معاملاتی MetaTrader که توسط Admiral Markets UK Ltd ارائه شده است، کاربران می­توانند به مکان MetaTrader Market دسترسی پیدا کنند تا اندیکاتورها، استراتژی­ها (کارشناسان)، کتابخانه­ ها و سایر موارد رایگان و پولی را پیدا کنند، همان­طور که در زیر نشان داده شده است:

 معامله خودکار

 

تصویری از MetaTrader Market که از پلت فرم معاملاتی MetaTrader 5 ارائه شده توسط Admiral Markets قابل دسترسی است.

جنبه­ های مثبت معامله­ گر دستی

  • از طریق معاملات دستی، معامله­ گر باید در مورد بازاری که معامله می­کند، ابزارهایی که از آن­ها استفاده می­کند و روش­ های تصمیم­ گیری در مورد معاملات مانند تجزیه و تحلیل فنی و تحلیل بنیادی، اطلاعات کسب کند. این یک روش عالی برای ایجاد دانش در مورد معامله است که می­تواند در هنگام طراحی سیستم معاملاتی خودکار، مفید واقع شود.
  • در معاملات دستی، معامله­ گران کمی بیش­تر کنترل می­کنند که چه زمانی باید معامله را انجام دهند. از منظر ذهنیت، این قدرتمند است. به خصوص اگر معامله­ گر با پول زنده معامله کند. دانستن این­که معامله دارید، وارد کردن جزئیات و دیدن stop loss در نمودار خود می­تواند به شما کمک کند تا در مدیریت حساب تسویه حساب کنید
  • با یک معامله دستی، یک معامله­ گر در واقع می­تواند تشخیص دهد چه چیزی برای آن­ها مفید است و چه چیزی برای آن­ها مفید نیست. به طور معمول، بیش­تر معامله­ گران با جنبه طرز فکر معامله و حتی به طور خاص­تر، معاملات از دست رفته که بخشی اجتناب ناپذیر از معامله است، مبارزه می­کنند. اما با درک آن­چه مفید نیست، می­توانند روی آن کار کنند تا بهتر شوند.

معایب معامله گر دستی

  • معامله دستی زمان بر است. معامله گر باید تحقیق کند، و در آن­جا باشد تا سفارش خود را بدهد و وقت خود را صرف بررسی معاملات و رفتارهای فردی خود کند تا عملکرد بالاتری داشته باشد. برخی از این کارها می­تواند نیمه خودکار باشد. به عنوان مثال، یک معامله­ گر می­تواند از دستورات در حال انتظار استفاده کند تا به کارگزار خود دستور دهد معاملات را در سود یا زیان در برخی از سطوح قیمتی از پیش تعیین شده ببندد.
  • برای موفقیت در معامله باید یک ذهنیت منظم داشته باشید. بسیاری از معامله­ گران اغلب احساسات خود را دخیل می­کنند و شروع به “قمار” می­کنند. حفظ نظم و انضباط در مدیریت ریسک در همه زمان ها به عهده معامله­ گر است، و مطمئن شوید که ریسک آن­ها بیش از حد نیست که معامله شما از دست برود، مطمئن شوید که در واقع معامله دوام دارد تا یک لبه آماری به نفع آن­ها باشد و مطمئن شوید آن­ها بیش­تر از آن­که روی همه سر و صدای نظرات دیگران متمرکز باشند بر روی فرآیند­های خود تمرکز می­کنند.
  • بسیاری از معامله­ گران دستی با مسئولیت­ پذیری صرفاً با حساب معاملاتی خود سر و کار دارند و معمولاً استراتژی آن­ها یا پلت فرم یا کارگزار آن­ها را سرزنش می­کنند، نه این­که رفتارهای داخلی و توانایی­ های تصمیم گیری خود را در نظر بگیرند.

خوشبختانه، معامله­ گران دستی می­توانند برای کمک به شناسایی فرصت­ های بالقوه معاملات به خدمات معامله خودکار دسترسی داشته باشند! با استفاده از Admiral Markets می­توانید پلتفرم معاملاتی MetaTrader خود را با افزونه Supreme Edition ارتقا دهید و شارژ کنید.

این به شما امکان می­دهد تا به اندیکاتور Technical Insight Lookup دسترسی پیدا کنید که به شما به صورت خودکار ایده­ های معاملاتی عملی و  بینش­ های خودکار ارائه می­دهد، همان­طور که در زیر نشان داده شده است:

 معامله خودکار در مقابل معامله دستی

تصویری از صفحه نمایش اندیکاتور Technical Insight Lookup از پلت فرم MetaTrader 5 Supreme Edition که در حال جستجوی EURUSD در کادر جستجو است.

 

این مقاله ترجمه شده توسط تیم آکادمی ایران ام کیو ال می باشد. 

صفحه اصلی مقاله

 

سایر مقالات مرتبط

متا تریدر چیست؟
متاتریدر

متا تریدر چیست؟

متا تریدر چیست؟ اولین سوالی که هر فرد وقتی می خواهد آموزش های متاتریدر مانند آموزش صفر تا صد mql5،

کامل ترین و بهترین آموزش متاتریدر 4
mql4

کامل ترین آموزش متاتریدر 4

بهترین آموزش متاتریدر 4 متاتریدر4 یک پلتفرم معاملاتی محسوب می‌ شود که دارای رابط کاربری ساده است و همین یادگیری

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *