معامله­ های کمّی

در این مقاله، شما همه چیز را در مورد استراتژی­ معامله­ های کمّی مورد استفاده توسط موسسات، آ­ن­چه که معامله­ گران کمّی در واقع انجام می­دهند و چگونگی شروع استفاده از روش ­های معاملاتی کمّی برای خود را یاد خواهید گرفت. بیایید شروع کنیم!

معامله­ های کمّی

معامله­ های کمّی چیست؟

معاملات کمّی اغلب با معاملات الگوریتمی اشتباه گرفته می­شود. یک سیستم معاملاتی استراتژی­های کمّی از “تجزیه و تحلیل کمّی ” گرفته شده است. این نوع تحلیل برای یافتن الگوها و فرصت­ های معاملاتی از فرمول­ ها و محاسبات ریاضی استفاده می­کند. استراتژی­های معاملاتی کمّی و سرمایه ­گذاری، بیش­تر توسط صندوق­ های تأمینی و موسسات بزرگی که “معامله گران کمّی ” به کار می­گیرند استفاده می­شود.

این معامله­ گران با ساختن مدل­ های پیچیده ریاضی و آماری تحقیقات فشرده­ای را انجام می­دهند تا در بازار، برتری پیدا کنند که بتواند سودآوری داشته باشند. در حالی که معامله­ گر کمّی مدل را می­سازد، معامله­ گر الگوریتمی سیستم را برای اجرای معاملات آماده می­کند. استراتژی­های کمّی معاملات الگوریتمی شامل “معامله­ گر الگوریتمی” است که ابتدا سیستم را از “معامله ­گر کمّی ” می­گیرد و سپس یک سیستم جعبه سیاه راه اندازی می­کند تا معاملات را به صورت خودکار و بدون دخالت انسان انجام دهد.

برخی از مهم­ترین تفاوت­ ها بین معامله­ گران کمّی و معامله ­گران الگوریتمی عبارتند از:

  • معامله ­گران الگوریتمی مانند کسانی که از پلتفرم معاملاتی MetaTrader ارائه شده توسط Admiral Markets استفاده می­کنند، تمایل دارند از تجزیه و تحلیل فنی و اندیکاتورهای معاملات فنی برای یافتن استراتژی­های سودآور استفاده کنند. معامله گران کمّی معمولاً از ابزارها و مجموعه داده­ های بیش­تری مانند قیمت، حجم، سناریوهای احتمال، الگوهای آب و هوا، همبستگی تعداد کلاس ­های مختلف دارایی و موارد دیگر استفاده می­کنند.
  • معامله­ گران کمّی برای شناسایی فرصت­ های معاملاتی احتمالی مدل می­سازند. آن­ها ممکن است فرصت­ها را به صورت دستی معامله کنند یا آن را به یک معامله الگوریتمی منتقل کنند. یک معامله ­گر الگوریتمی همیشه به طور خودکار موقعیت­ هایی را از ربات معاملاتی که ایجاد کرده­اند وارد می­کند.

آیا می­دانید می­توانید پلت فرم معاملاتی MetaTrader 5 ارائه شده توسط Admiral Markets را کاملاً رایگان دانلود کنید؟ با استفاده از این بستر معاملاتی، می­توانید در چندین کلاس دارایی معامله کنید، مستقیماً از نمودار معامله کنید و از استراتژی­ های معامله الگوریتمی نیز استفاده کنید! دانلود رایگان خود را با کلیک بر روی بنر زیر شروع کنید:

معامله­ های کمّی چگونه انجام می­شود؟

معامله ­گران کمّی معمولاً در ریاضیات تبحر زیادی دارند. بیش­تر معامله­ گران کمّی سازمانی دارای PHD در ریاضیات، مهندسی یا علوم کامپیوتر هستند. بسیاری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی علاقه مند به این رشته، این سوال را مطرح می­کنند: “چگونه می­توانم معامله کمّی را یاد بگیرم؟” یکی از     مهم­  ترین مهارت­ ها داشتن تجربه در زبان برنامه نویسی مانند C ++ ، Python و Java است.

این بدان دلیل است که معامله­ گران کمّی مدل­ های داده­ های ریاضی را برای شناسایی و بهره برداری از الگوهای خاص می­سازند. سپس این امر برای آزمایش کارآیی قبلی مدل برای جلوگیری از هرگونه برازش منحنی، روی یک نمونه داده بزرگ، آزمایش مجدد می­شود. با این حال، معامله ­گران کمّی فقط مدل­ ها و استراتژی­های جدیدی ایجاد نمی­کنند بلکه ممکن است یک مدل موجود را نیز شخصی­ سازی کنند و بهبود ببخشند.

بیش­تر معامله­ گران خرده فروشی اگر الگوی خاصی در بازار را خیلی backtest  کنند، ممکن است نوعی آنالیز کمّی را در معاملات خود انجام دهند. در حالی که معامله­ گران خرده فروشی این آزمایش را به صورت دستی انجام می­دهند، معامله­ گران کمّی برنامه­ هایی را برای انجام خودکار آن ایجاد می­کنند تا بتوانند به سرعت آمار را ببینند و محاسبات خود را انجام دهند.

بهترین راه کارهای معامله­  برای شروع

تلاش برای شناسایی بهترین استراتژی معاملات کمی برای شروع، نیاز به تجزیه و تحلیل بسیاری از متغیرهای مختلف مانند نوع دسترسی به بازار، منابع سرمایه، سبک معاملات، نوع اجرا و بسیاری موارد دیگر دارد. استراتژی­های کمی برای معاملات مشتقات ممکن است با استراتژی­های معاملات کمّی بازارهای فارکس متفاوت باشد. دلیل این امر این است که هر بازار دارای ویژگی­ های فردی است که معامله ­گران کمّی سعی در استفاده از آن­ها دارند.

یکی از ساده ­ترین اشکال معاملات کمّی در آن­جا معاملات فصلی است. این جایی است که معامله­ گران به عملکرد ماهانه یک ابزار مالی در طی       سال ­های مختلف نگاه می­کنند تا متوسط احتمال بسته شدن ابزار در پایان ماه را بالاتر یا پایین­تر بیاورند. این بسیار شبیه به اثرات فصلی شناخته شده مانند: “فروش در ماه مه و از بین رفتن” یا “رالی سانتا کلاوس” است. این­ها همه براساس تجزیه و تحلیل کمّی است.

بیایید قیمت طلا را مثال بزنیم. در زیر چند ماه است که قیمت طلا بالاتر از آ­ن­چه در ابتدای ماه از 2006 تا 2020 باز شده بسته شده است:

استراتژی های معامله در بازارهای سرمایه

یک نمودار میله ­ای سفارشی که درصد ماه­ های بسته شدن قیمت طلا را بالاتر از آ­ن­چه در ابتدای ماه از سال 2006 تا سال 2020 بسته شده نشان   می­ دهد.

در تصویر بالا، این نشان می­دهد که بین آغاز سال 2006 تا ابتدای سال 2020، ژانویه یکی از بهترین ماه ­ها است. این ساده­ترین نوع تجزیه و تحلیل کمّی است – کوچک کردن اعداد برای یافتن الگوهایی که می­تواند یک مزیت سودآور در معامله بازارهای مالی باشد.

سپس معامله­ گران کمّی این لبه را می­گیرند و با استفاده از ورودی­ های مختلف، اعداد را به سرعت محاسبه می­کنند. آن­ها ممکن است با تجزیه و تحلیل بهترین روزهای عملکرد در ماه ­های با عملکرد بهتر، یا تجزیه و تحلیل الگوهای آب و هوایی در آن زمان، یا آمار خروجی از استخراج کالا یا کاری که دلار آمریکا در آن زمان انجام داده، بهبود بیش­تری را انجام دهند.

ایده­ های مختلف امکان­پذیری برای ایجاد بیش­تر یک استراتژی کمّی ممکن، وجود دارد. این کار برای بیش­تر معامله­ گران خرده فروشی زمانبر است و به همین دلیل است که معامله گران کمّی کاملاً به زبان برنامه نویسی کامپیوتری تبحر دارند بنابراین می­توانند برنامه­ ای بسازند تا این تجزیه و تحلیل کمّی را به صورت خودکار و با سرعت زیاد انجام دهد.

در نمودار ماهانه زیر طلا، هر خط عمودی نقطه چین نشان دهنده ماه ژانویه است. در حالی که یک تجزیه و تحلیل کمّی ممکن است برای اندازه ­گیری چندین میله تاریخی یا نقاط داده ساده باشد، معامله­گران کمّی این کار را در زمان­ های مختلف با انواع ورودی­ های مختلف انجام می­دهند، در نتیجه هزاران تا میلیون­ ها نقطه داده را برای تجزیه و تحلیل تولید می­کنند.

معامله­ های کمّی

منبع: Admiral Markets MetaTrader 5، GOLD، Monthly – محدوده داده­ها: از 1 مه 2005 تا 13 آگوست 2020. لطفا توجه داشته باشید: عملکرد گذشته، اندیکاتور قابل اعتمادی برای نتایج آینده نیست.

آیا می­دانید می­توانید پلتفرم تجاری MetaTrader خود را که توسط Admiral Markets ارائه شده است به نسخه بالاتر ارتقا دهید؟ این امکان را به شما     می­ دهد که به ابزارهای تحلیلی خودکار دسترسی پیدا کنید که طیف گسترده­ای از الگوهای تجاری را در بیش از 3000 کلاس دارایی جستجو می­کنند!

چرا معامله با Admiral Markets را شروع می­کنیم؟

  • با یک شرکت به ثبات رسیده و معتبر که توسط ناظر امور مالی (FCA) تصویب و تنظیم شده است، معامله کنید.
  • یک حساب معاملاتی آزمایشی رایگان باز کنید تا ابتدا در مورد معاملات و موانع و چالش­ هایی که هنگام پیروزی و باخت در معاملات با آن روبه ­رو هستید، بیاموزید. هنگامی که راه­حل مقابله با آن را پیدا کردید، پس از آماده شدن می­توانید به یک حساب معاملاتی زنده بروید.
  • به محبوب­ترین پلتفرم معاملاتی جهان موسوم به MetaTrader برای سیستم عامل­ های PC ، Mac، وب، اندروید و iOS دسترسی پیدا کنید تا بتوانید به صورت دستی نیز معامله کنید و هم­چنین به ویژگی­ های معاملاتی خودکار دسترسی داشته باشید.
  • از بخش آموزش Admiral Markets و وبینارهای معامله زنده بیاموزید تا بتوانید دانش و عملکرد خود را بهبود ببخشید!

چرا امروز با افتتاح حساب معامله آزمایشی رایگان، همه ویژگی­ های موجود را برای شما آزمایش نمی­کند؟ پس از آماده شدن می­توانید شروع کنید! امروز با کلیک بر روی بنر زیر شروع به کار کنید:

استراتژی های معامله گری

این مقاله ترجمه شده توسط تیم آکادمی ایران ام کیو ال می باشد. 

صفحه اصلی مقاله

سایر مقالات مرتبط

متا تریدر چیست؟
متاتریدر

متا تریدر چیست؟

متا تریدر چیست؟ اولین سوالی که هر فرد وقتی می خواهد آموزش های متاتریدر مانند آموزش صفر تا صد mql5،

کامل ترین و بهترین آموزش متاتریدر 4
mql4

کامل ترین آموزش متاتریدر 4

بهترین آموزش متاتریدر 4 متاتریدر4 یک پلتفرم معاملاتی محسوب می‌ شود که دارای رابط کاربری ساده است و همین یادگیری

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *