معامله خودکار فارکس

معامله خودکار فارکس

آیا در تلاش هستید تا مزایای واقعی در معاملات فارکس خود را ببینید؟ شما ممکن است کاربرد یک استراتژی معامله خودکار را در نظر نگرفته باشید. چه چیزی  معامله خودکار فارکس را متفاوت می­کند؟ پاسخ در کلمه مهم خودکار نهفته شده است –  به این معنی که از نفوذ انسان عاری است، و تصمیمات مبتنی بر روانشناسی انسان را تحت تأثیر قرار نمی­دهد.

 معامله خودکار فارکس

 

در واقع، معاملات خودکار FX روشی برای معامله ارزهای مختلف خارجی با یک برنامه کامپیوتری است که مبتنی بر انواع تجزیه و تحلیل­ ها برای تعیین  این­که آیا یک معامله­ گر باید هر بار یک جفت ارز را بفروشد یا بخرد، است. معامله­ گر می­تواند این برنامه را با آموزش تصمیم گیری بر اساس مجموعه ­ای از سیگنال­ های حاصل از ابزار نمودار تجزیه و تحلیل فنی، پیش ببرد. در نتیجه استفاده از این روش کافی است تا زمینه استفاده از استراتژی­های معاملات خودکار فارکس را فراهم کنید – و ما در این مقاله در رابطه با جزئیات بیش­تری در این مورد بحث خواهیم کرد.

 

 

استراتژی­های معامله خودکار- چهار مورد اصلی

ما می­خواهیم مثالی را به شما ارائه دهیم که چگونه چهار موردی که با دقت انتخاب شده می­توانند در انتخاب بهترین استراتژی خودکار فارکس تعیین کننده باشند. چک لیست ما شامل موارد زیر است: شرح، سیگنال­ های ورود-خروج ، برنامه و اهرم فشار. ما می­خواهیم تأکید کنیم که این لیست، موفقیت 100 درصدی و سودآوری را تضمین نمی­کند. همه ما از ماهیت غیر قابل پیش بینی بازارها اطلاع داریم و نادیده گرفتن این موضوع عاقلانه نخواهد بود.

هدف اصلی این چهار مورد ضروری شناسایی و عملی کردن یک استراتژی فارکس خودکار با کمک به به کارگیری عملکرد مناسب و انتظارات اهرمی است که باید منجر به معاملات با احتمال بالاتر شود. علاوه بر این، شما هم­چنین یاد خواهید گرفت که چگونه درگیر کردن احساسات را به حداقل برسانید و در تجارت FX نظم و انضباط را حفظ کنید. به علاوه، شما آینده نگری بیش­تری خواهید داشت، بنابراین می­توانید معاملات خود را تا حد ممکن به صورت کارآمد برنامه­ ریزی کنید. باید به یاد داشته باشید که همه چیز همیشه طبق روال شما پیش نخواهد رفت و ضرر و زیان آن بسیار محتمل است.

شرح

اولین چیزی که باید هنگام نزدیک شدن به استراتژی­های معامله خودکار فارکس به آن توجه کنید، توضیحات آن است. وظیفه شما این است که بدانید این استراتژی مخفف چه چیزی است و منطق اصلی استراتژی را در نظر بگیرید. در نظر گرفتن کلمات زیر مفید است: هدف سود، ریسک و stop-loss، حرکت، دامنه، روند و شکست. هنگام خواندن شرح استراتژی­های مختلف باید مراقب و مواظب باشید.

هم­چنین، هرگز اهمیت نوع شرایط بازار را که قرار است با هر استراتژی مورد استفاده قرار گیرد، دست کم نگیرید. اغلب، استراتژی­ هایی ایجاد می­شوند که فقط در برخی از محیط­ ها به خوبی کار می­کنند و یافتن استراتژی­ هایی که در همه محیط­ های بازار به خوبی کار می­کنند، بسیار پیچیده است. برای تحقق انتظارات خود، باید نوع محیطی را که تمام استراتژی­ها در آن بهتر کار می­کند، تشخیص دهید و سپس این استراتژی را در بازاری که شرایط یکسانی دارد، اعمال کنید.

سیگنال­ های ورود و خروج

تعداد زیادی از معامله­ گران بیش­تر وقت خود را صرف نگرانی در مورد سیگنال­ های ورود و خروج در یک استراتژی خودکار فارکس می­کنند. درک منطق کلی استراتژی حائز اهمیت است، گرچه نباید هر معامله­ ای را که استراتژی انجام می­دهد، بیش از حد ارزیابی کنیم.

به طور کلی، این استراتژی آغازی برای صدها یا حتی هزاران معامله در آینده است. این بیش­تر مجموعه­ ای از معاملات است که ما به آن به جای هر تجارت شخصی علاقه داریم. سعی کنید عملکرد معاملات خود را به عنوان سبدی از بسیاری از معاملات درک کنید، نه این­که براساس هر معامله فردی باشد. ما برخی از عملکردهایی را که می­توانید هنگام بررسی معاملات استفاده کنید، شرح داده­ایم:

  • شما باید تمام معاملات برد و باخت خود را در سبدهای جداگانه قرار دهید. به این نتیجه برسید که میانگین برد یا باخت متوسط چیست و به دنبال استراتژی­هایی برای بردهای متوسط رو به بالا باشید تا باخت­ های متوسط.
  • شما باید عملکرد معامله را در سبدهای حداقل 10 معامله بررسی کنید. 10 معامله آخر خود را مرور کنید و به سوال زیر پاسخ دهید – آیا نتیجه خالص، پیپ­هایی به حساب شما اضافه کرد یا از آن کم کرد؟ نتیجه­ گیری این است که شما باید بدون هیچ مشکلی به دنبال استراتژی­هایی باشید که در یک سبد معاملات با مقدار X پیپ اضافه کنند.

 معامله خودکار فارکس با نسخه ارتقا یافته MetaTrader

Admiral Markets به شما این فرصت را می­دهد تا با MetaTrader Supreme Edition پلت­فرم معاملات خود را به سطح بعدی برسانید. قابلیت­ های پلت­فرم معاملاتی خود را با ویژگی­ های عالی مانند “Mini Terminal” تقویت کنید – که به شما این امکان را می­دهد تا بدون نیاز به دسترسی به پلت­فرم معاملاتی هر بار معامله ­کنید یا ویژگی تجزیه و تحلیل فنی ارائه شده توسط Trading Central، را در یک پنجره کوچک معامله کنید.

 

کاربرد معامله خودکار فارکس

ما قبلاً به شرح و نحوه استفاده از آن برای تعریف شرایط بازار در جایی که استراتژی معامله خودکار فارکس برای کار طراحی شده است، اشاره کردیم. تا زمانی که شرایط صحیح بازار را نشان دهید، می­توانید استراتژی­ هایی را جستجو کنید که مطابق با این ویژگی باشند. متأسفانه، معامله­ گران اغلب این مرحله را از دست می­دهند. به طور کلی، دو نوع شرایط مختلف بازار وجود دارد که ممکن است چندین تغییر داشته باشد. ما قصد داریم این شرایط را به عنوان بازارهای پرطرفدار و غیرروند تعریف کنیم.

این دو شرط از یکدیگر جدا هستند. در زمانی که بازار در روند خود قرار دارد، قیمت­ ها به طور پیوسته و با روشی مطمئن، پیشرفت می­کنند. یک روند صعودی و یک مقدار کامل از نقطه اوج ­های بالاتر یا پایین­تر، همراه با یک سری روند نزولی از نقطه اوج های پایین و پایین­تر مشاهده خواهید کرد.

از طرف دیگر، دامنه ها زمانی شکل می­ گیرند که بازار روند صعودی یا نزولی نداشته باشد – و درعوض، به صورت یک طرفه معامله می­شوند. آن­چه شما باید در رابطه با آن نگران باشید این است که کدام نوع شرایط استراتژی معاملات خودکار فارکس، شما را به سطح خوبی از رونق می­ رساند و سپس بازار را در جایی قرار دهید که این استراتژی انتخاب شده بهترین عملکرد را داشته باشد.

 اهرم معامله خودکار فارکس

اکنون می­خواهیم آخرین مورد را در لیست خود بررسی کنیم – اهرم. این حوزه دیگری است که معمولاً توسط معامله ­گران خودکار FX از دست می­رود. بسیاری از اوقات، معامله­ گران انتظار بیش از حد از استراتژی­های معاملاتی خودکار دارند که می­تواند باعث اعمال فشار بیش از حد توسط معامله­ گران شود. این به طور کلی به این دلیل اتفاق می­افتد که معامله گران فقط به نکات مثبت یک استراتژی نگاه می­کنند و ضررهای احتمالی را نادیده می­گیرند. اگر می­خواهید اطمینان حاصل کنید که از چنین سقوطی در امان هستید، باید مراقب میزان استفاده از اهرم باشید.

ما پیشنهاد می­کنیم بیش از 10 برابر از اهرم موثر استفاده نکنید. به خصوص اگر مراقب باشید، و کار خود را شروع کنید، ممکن است فکر کنید که از اهرم پنج برابر یا کم­تر استفاده کنید. دلیل؟ مزیت بهره ­برداری از مقادیر کم­تری از اهرم این است که اگر استراتژی FX شما کاهش یابد، شما فقط بخش کوچکی از حساب خود را به خطر می­اندازید، و در نتیجه، سرمایه بسیار بیش­تری در مقایسه با استفاده از اهرم بیش­تر، برای تجارت خواهید داشت.

ما امیدواریم که این چک لیست به شما در مسیر موفقیت در معاملات با احتمال بالاتر کمک کند. بهره ­وری بسیار بالا است – شما با استفاده از اهرم مناسب و هم­چنین انتظارات عملکرد، بهترین استراتژی خودکار معاملات فارکس را به درستی پیاده­سازی می­کنید.

نتیجه

معاملات خودکار فارکس بیش­تر مناسب معامله­ گران پیشرفته است. مهارت حیاتی مورد نیاز، صبر و توجه تا حد ممکن است. تا حدودی وظیفه مهم شما این است که بدانید دقیقاً چه می­خواهید، چه انتظاری دارید و با تخیل کاملاً بی ­اساس، خود را گمراه نکنید. این یک مزیت بزرگ برای تجارت شما خواهد بود و بدون شک مزایای آن را خواهید دید.

در مورد مواردی که بحث کردیم، همیشه به خاطر داشتن آن­ها می­تواند مفید واقع شود. شرح استراتژی­ها وجود دارد تا مشخص شود آیا آن­ها برای شما مناسب هستند یا خیر. با توجه به آن، به احتمال زیاد خواهید فهمید که استراتژی­های مختلف فارکس خودکار در مورد چه چیزهایی هستند و هدف آن­ها رسیدن به چه اهدافی است.

علائم ورود و خروج شرایطی را که برای ورود و یا خروج معامله­ گران به یک معامله مناسب است – و روش ­های بررسی استراتژی­ها را نشان می­دهد. در مورد کاربرد، شما می­فهمید که آیا استراتژی­ها با برخی از محیط ­های بازار تعامل خوبی دارند یا خیر. مشخص کنید که از کدام نوع معامله­ گران هستید و سپس به همان اندازه که صلاح می­دانید از اهرم فشار استفاده کنید. فقط مراقب باشید و اطمینان حاصل کنید که خساراتی که به طور بالقوه متحمل  می­ شوید بر دارایی­ های اساسی شما تأثیر نخواهد گذاشت.

ما امیدواریم که اطلاعات موجود در این زمینه به شما در کسب سود و دستیابی به موفقیت در آینده و هم­چنین یافتن بهترین استراتژی معامله خودکار فارکس برای شما کمک کند. برای مطالب آموزشی بیش­تر حتماً به بخش مقالات و آموزش­ های ما مراجعه کنید. علاوه بر این، اگر می­خواهید قبل از خرید در بازارهای زنده برخی از استراتژی­ها را آزمایش کنید، حتماً یک حساب معامله آزمایشی را دانلود کنید که به شما امکان معامله با وجوه مجازی را با استفاده از داده ­های زمان واقعی، در یک محیط معامله خودکار فارکس بدون خطر می­دهد.

 

این مقاله ترجمه شده توسط تیم آکادمی ایران ام کیو ال می باشد. 

صفحه اصلی مقاله

سایر مقالات مرتبط

متا تریدر چیست؟
متاتریدر

متا تریدر چیست؟

متا تریدر چیست؟ اولین سوالی که هر فرد وقتی می خواهد آموزش های متاتریدر مانند آموزش صفر تا صد mql5،

کامل ترین و بهترین آموزش متاتریدر 4
mql4

کامل ترین آموزش متاتریدر 4

بهترین آموزش متاتریدر 4 متاتریدر4 یک پلتفرم معاملاتی محسوب می‌ شود که دارای رابط کاربری ساده است و همین یادگیری

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *